Co je event marketing?
Jako milující přítelkyně svého partnera mám několik povinností. A jistě je znáte i Vy. Kromě všech domácích povinností, ke kterým patří čistě ženské úklidové práce, jsou to ještě povinnosti z oblasti psychické, které je nutné hojně využít zejména ve chvílích, kdy se zdá, že Váš muž na smrt prochladnul během přebíhání z jedné pracovní schůzky na druhou, nebo že mám smrtící migrénu, když ho náhodou začne bolet hlava z mňoukání koček na střeše. To pak my ženy musíme k muži přijít a začít ho konejšit, chlácholit a nejlépe litovat, protož: „toho má moc a měl by si odpočinout.“ Posledním druhem povinností jsou povinnosti společenské. Ty se týkají všech akcí v rodině, během kterých musíte fungovat jako vzorná přítelkyně, která se o maminčina chlapečka stará na sto procent a vedle které chlapeček rozhodně nestrádá. A kromě nich, jsou to pak povinnosti, které se dají nazvat jako „být dobrým přívěskem ve společnosti“. Znamená to tedy v průběhu společenských a hlavně firemních akcí svého milého dobře reprezentovat. Být okouzlující, šarmantní, elegantní a zamilovaná. To se lehce řekne, ale po těžkém dni v práci a hádce s milovaným mužem, těžce dělá.
Přesně taková situace tedy nastala, když jsme se měli s přítelem společně vydat na jeden z benefičních koncertů, na kterém se měla jeho firma takzvaně „blýsknout.“ Jako jeden z hlavních zástupců firmy měl původně na koncertě pronášet jakousi slavnostní řeč. Naštěstí však rychle jeho kolegové rozpoznali, jak velice špatným řečníkem je, proto se tohoto úkolu zhostil jiný z pánů zástupců. Na večer jsem se náležitě připravila. Nakonec však moje příprava proběhla pouze po stránce fyzické, protože psychická pohoda se ztratila v okamžiku, kdy jsem už nemohla vydržet přítelovi nářky na to, jak těžké bylo večer zorganizovat. Kolik všechna ta paráda stála, kolik lidí se na akci podílelo, jestli všechno nakonec skutečně klapne atd. Tyhle litanie jsem totiž poslouchala už týden. Dlouho jsem se snažila splnit právě svoji utěšovací povinnost, ale tohle už bylo příliš. Ani poslední hodinu před začátkem koncertu jsem neslyšela nic jiného, než samé negativní zprávy. Jak se lidově říká, bouchla jsem jako papiňák. Strhla se tak ohromná hádka o to, že nejsem ta správná partnerka, když nedokážu ani na chvilku(!) podpořit svého muže. No, nepřála bych vám naši situaci vidět. Samozřejmě, že se hádka udála jenom půl hodiny před odjezdem na akci, takže v autě bylo naprosté ticho a nezbývalo než nahodit úsměvy a vyrazit do společnosti.
Jaké bylo ale moje zděšení, když jsem viděla jenom začátek akce! Všude vládla panika. Hostesky se ztrácely v pozvánkách, nestíhaly vítat účastníky akce, neusmívaly se, propadaly panice. U baru se tvořily obrovské fronty, jídlo nebylo zrovna nejlepší a moderátoři se zdály být naprosto mimo. Chvílemi se zdálo, že snad ani nevědí, jakou že akci to právě moderují. V tu chvíli jsem litovala svého výbuchu a musela dát partnerovi za pravdu, protože jeho obavy byly oprávněné. On sám byl naprosto zděšený, co se podařilo vytvořit za chaos. Celá akce tak vyzněla neprofesionálně a firma si uřízla pořádnou ostudu. Cestou z koncertu vládla také tichá nálada, tentokrát ale oprávněná, protože takhle zpackanou PR akci jsem dlouho nezažila. Nechápala jsem vůbec, co se stalo, když se na téhle marketingové akci podílelo celé marketingové oddělení firmy. Taky se hned rozezněly doma telefony, když se můj muž sháněl po vedoucím marketingu a křičel na něj, jestli si je vědomý toho, co to znamená event marketing! Sama jsem to nevěděla, a proto jsem se na to muže zeptala, samozřejmě až ve chvíli, když vychladl. Bylo mi tak vysvětleno, že event marketing je druhem marketingové strategie, kdy se uspořádá nějaká společenská akce, která má prezentovat v dobrém světle danou firmu a vytvořit společný zážitek všem lidem, kteří se akce účastní, a ti si pak spojí tyhle pozitivní emoce se jménem firmy. V tu chvíli mi bylo jasné, že kdo odteď uslyší název přítelovy firmy, ten bude utíkat pryč. Opravdu se mi chtělo mu nějak pomoci, a tak jsem se rozhodla, že splním další svojí partnerskou povinnost a aktivně se do řešení jeho problému zapojím. Žádné velké utěšování, ale řešení!
Sedla jsem proto k internetu a ještě tu noc, kdy partner usnul naprosto vyčerpaný s ukřičenými hlasivkami, jsem si vyhledala všechny dostupné informace o event marketingu. Kromě několika odborných článků a textů na internetových encyklopediích, jsem ale našla i něco navíc. Tím něčím navíc, byl samostatný firemní kurz event marketingu. Neboli kurz, kde se ti šikulínové od přítele z firmy mohou naučit, jak se taková akce skutečně dělá. Vytiskla jsem si všechny podrobnosti. O konání kurzu, který probíhal v centru Prahy a o pořadateli kurzu, kterým byla společnost Tutor. Ráno jsem připravila snídani do postele a k čerstvému pečivu a marmeládě přiložila ještě několik listů papírů s nabídkou kurzu. Přítel byl nadšený ze snídaně, a jakmile uviděl i informace o kurzu a mojí snahu se podílet na nápravě škody, cítila jsem se báječně. Přítel mi slíbil, že moje snaha rozhodně nevyjde naprázdno a že hned v pondělí zaurguje marketingové oddělení, aby se kurzu rozhodně účastnilo. Navíc rozhodl, že se kurzu sám zúčastní, aby na příští akci, která bude jistě úspěšná, a splní cíle skutečného event marketingu, mohl s čistým svědomím a potěchou vystoupit a dokázat pronést hlavní řeč.
Dnes je tak před námi velká zkouška, protože během prázdnin je naplánováno hned několik marketingových akcí. Mezi nimi módní přehlídka, na kterou se neskutečně těším. Takže držím palce, plním svoji milou povinnost a podporuji, jak se dá, a tím, že úspěch nebo neúspěch akce je nyní i zčásti moje osobní záležitost, mnohem víc se o práci muže zajímám. Žádné hádky nám tak nehrozí a z mojí povinnosti se stal skutečný zájem. Proto všem starostlivým partnerkám doporučuji začít se opravdu zajímat o práci toho druhého, může vám totiž přinést spoustu nových zážitků, takových „partnerských eventů“, které vám do vztahu přinesou právě ony pozitivní zážitky.