Masmediální komunikace
13. 8. 2010
Pokud právě vybíráte na jakou vysokou školu zaslat přihlášku, pravděpodobně víte , že se pod písmeny MKPR skrývá název nového oboru Marketingová komunikace a PR. Jde o obor velmi populární. Každoročně se na něj hlásí kolem 1100 lidí. Do prvního ročníku přijímají tak 40 studentů. To už je docela slušná konkurence. Tak nějak se stalo, že patřím mezi ty 4%, která se na Marketingovou komunikaci dostala. Popravdě řečeno nebylo to jen štěstím a znalostmi z gymnázia, ale hlavně přípravou navíc.
O oboru jsem se dozvěděla od kamarádky, které se tam podařilo dostat o rok dřív. Když mi studium popisovala, rozhodla jsem se , že tam prostě chci. Začala jsem si shánět nějaké informace a také jsem narazila na statistiky přijetí. Ty mě dost znervóznily. Když jsem pak ještě viděla ukázky testů z minulých let začala jsem se pomalu loučit s myšlenkou, že bych měla naději v té konkurenci obstát. Na škole jsem sice se známkami problém neměla a úspěšně jsem i odmaturovala, ale to pro přijetí na vysokou školu moc neznamená. Spoléhat se na to, že můj všeobecný přehled a jazykové znalosti jsou lepší než znalosti minimálně 1060 studentů, mi přišlo dost šílené. Ale co jiného dělat? Na většinu jiných škol se lze na přijímací zkoušky nějakým způsobem připravit. Na dni otevřených dveří na MKPR nám prozradili, jak na to. Prý nemáme číst vůbec nic a nebo úplně všechno.To je vážně rada k nezaplacení.
Možná se budete divit, ale natrénovat se dá vše i všeobecný přehled. To jsem zjistila po absolvování přípravného kurzu masmediální komunikace od Tutoru. Tento kurz je určen pro ty studenty, kteří se chtějí pečlivě připravovat k přijímacím zkouškám na studium Marketingové komunikace a PR.
Lektoři z kurzu měli samozřejmě přehled o tom , co se v testech každoročně objevuje a podle toho byla také výuka vedena. Podrobně jsem si tak zopakovala historii. Dějepis mě vždycky bavil, takže jsem byla překvapená, jak málo jsem si toho pamatovala. Navíc to nebyla jen nějaká nudná data bez souvislosti. Ale pomohlo mi to udělat si historický i kulturní přehled a orientovat se na politické scéně. S tím jsem měla vždycky problém a je to přesně to, co se po vás u přijímaček bude chtít. Jen tohle, ale nestačí. Je také potřeba mít základní znalosti z marketingu a PR a orientovat se v elektronických i klasických médiích. A to ze všeobecného gymnázia, nebo i jiné střední školy má opravdu málokdo. Důležité je mít také přehled o dějinách umění a světové i české kinematografii. Poměrně velkou část bodů můžete získat z jazykové části. Tu je opravdu dobré nepodcenit, umět češtinu totiž vážně nestačí. Při testu vás potkají ty největší lingvistické i morfologické vychytávky, třeba skloňování mého „oblíbeného“ zájmena jenž. Nikdy jsem si tyhle věci ve škole nepamatovala a řekla bych, že díky tomu, že jsem se připravovala , se mi přesto povedlo v této části nasbírat dost bodů. Takovýto záběr vědomostí z nejrůznějších oblastí, na který se lze doma jen těžko připravit, vám systematicky a ještě zábavnou formou naservírují lektoři při kurzu.
Určitě jsem měla i trochu štěstí, ale na mnoho otázek jsem dokázala odpovědět, díky tomu co jsem se naučila při kurzu. I když jsem vždycky neznala přesnou odpověď, často se mi podařilo alespoň, vyloučit další možnosti a ke správnému výsledku se dobrat. No a dnes, už vesele studuju a jsem moc spokojená. Takže studium vřele doporučuju a pokud se nechcete spoléhat jen na štěstí při testu, rozhodně zkuste kurz masmediální komunikace.